Polecamy...

Zagubiony towar

30 Grudzień
2016

Podczas zakupów przez Internet potencjalny klient zwykle wybiera konkretną formę dostawy, np. kuriera, paczkomat, odbiór osobisty, czy też poczta. W zależności od formy dostawy wnosi się odpowiednią opłatę. Jeżeli korzystamy z kuriera, paczkomatu, czy poczty, odpowiedzialność za dany towar ponosi sprzedawca. Kiedy zlecimy, dostarczenie przesyłki, wybranemu przez siebie przewoźnikowi, to przedsiębiorca odpowiada za towar do momentu dostarczenia go kurierowi wybranej przez nas firmy. Firmy dostarczające przesyłki zwykle mają pełne ręce roboty, zwłaszcza w okresie przedświątecznym. W takim zamieszaniu może łatwo dojść do zagubienia przesyłki. Co w takim wypadku zrobić? Jakie działania podjąć, by paczka jednak do nas dotarła i kto ponosi koszty ponownej wysyłki?

Na mocy prawa
Warto wiedzieć, że to przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek, czy uszkodzenie przesyłki powstałe od czasu jej przyjęcia, aż do jej wydania. Jest odpowiedzialny również za opóźnienie w przewozie. Jeżeli utrata przesyłki, ubytek lub uszkodzenie powstały. W takim wypadku należy złożyć stosowną reklamację do przewoźnika oraz ubezpieczania paczek. Co więcej, sprzedawca również nie może się uchylać od odpowiedzialności, nawet kiedy do uszkodzenia przesyłki lub jej zgubienia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika(chyba, że konsument wskazał innego przewoźnika, niż tego, który oferował przedsiębiorca).

Przyczyny zagubienia przesyłki
Istnieje wiele przyczyn, wpływających na zagubienie paczki. Wina może również leżeć po stronie konsumenta, ponieważ często zdarza się tak, że dokonując zamówienia przez Internet, wpisujemy nieopatrznie zły adres – wtedy brak doręczenia przesyłki nie obciąża firmy kurierskiej, a nadawcę. Jeżeli paczka zginęła z niewiadomych przyczyn, odpowiedzialność za zaistniałą sytuację ponosi firma kurierska. Jeżeli paczka nie została doręczona do odbiorcy, gdyż nie można było go zastać i skontaktować się z odbiorcą – brak doręczenia przesyłki nie obciąża firmy kurierskiej, a odbiorcę.

To może Cię zainteresować