Polecamy...

Idealny sprzedawca na co dzień

15 Grudzień
2016

Jak zostać idealnym sprzedawcą? Odpowiedź wydaje się być banalnie prosta. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie podejście. Musimy być takimi sprzedawcami, u jakich chcielibyśmy sami kupować. Wiadomo, że relacje sprzedawca – kupujący nie należą do najłatwiejszych. Jednakże w tych relacjach należy kierować się pełnym szacunkiem. Warto widzieć w swoim kliencie partnera w interesach. To właśnie złota zasada oraz podstawa zdrowych relacji, a co za tym idzie jest to szansa na zaoferowanie klientowi czegoś więcej, niż tylko wybranego produktu.

Życzliwość, pomoc i uczciwość

Klient powinien znajdować się w centrum danego biznesu, aczkolwiek nie możemy go również stawiać na piedestale. Ważne jest znalezienie pewnego rodzaju równowagi w tej relacji. Musimy pamiętać, że klient płaci, więc również wymaga - wymaga tego abyśmy wywiązali się ze swojego zobowiązania, według umowy kupna-sprzedaży, tzn. terminowa realizacja zamówienia, czyli produktu zgodnego z ofertą. Proces sprzedaży wymaga dobrze przeprowadzonej komunikacji. Klient nie wiedząc o losach swojego zamówienia, może się mocno zdenerwować.

Trudni klienci
Tak zwani „trudni klienci” byli, są i zawsze będą. Jak sobie z nimi radzić? Często na takiego klienta reagujemy zdecydowanie zbyt emocjonalnie. To jedynie pogarsza sytuację i może sprawić, że jedna osoba może narobić szkód całej firmie. Nie należy brać ataków trudnego klienta za osobisty. Zazwyczaj jest on zły, z konkretnych powodów, na całą działalność firmy. Co więcej, należy takiego klienta uważnie słuchać Odrobina empatii i zrozumienia potrafi zadziałać cuda.

Opinie klientów
Nie ma na całym świecie sklepu internetowego, który nie otrzymałby negatywnej opinii lub komentarza. Klienci zazwyczaj są uzbrojeni w anonimowość, co daje im przewagę w bezwzględnym sposobie wypowiadania się o sklepie. Nie rzadko tacy klienci są sfrustrowani i przekonani o swojej nieomylności. Jednakże, czy to tak naprawdę do końca wpływa na niekorzyść firmy? Otóż nie, ponieważ taka osoba popadając w skrajności, w swojej wypowiedzi, raczej sobie wystawia negatywną opinię.

To może Cię zainteresować