Polecamy...

Model omnichannel

4 Grudzień
2016

Omnichannel, czyli inaczej wielokanałowość, to rozwiązanie sprzężone z technologią i strategią, które zakłada współdziałanie sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Popularność tej strategii wzrasta z miesiąca na miesiąc. Wynika ona bezpośrednio ze zmiany zachowania konsumentów. Jednak transformacja przedsiębiorstwa w kierunku omnichannel jest procesem złożonym i wieloetapowym. Jak wygląda wejście sklepu w ten model?

Analiza sytuacji i organizacja
W celu zmiany modelu sprzedażowego musimy przede wszystkim dokonać ogromnych zmian organizacyjnych, jakie temu procesowy towarzyszą. Co więcej, należy dokonać dokładnej analizy całego przedsiębiorstwa, między innymi: zdefiniować cele biznesowe, dokonać analizy ścieżki zakupowej (najlepiej w formie badań), w której czarno na białym będzie widoczne, w jaki sposób klienci dokonują zakupu. Ponadto należy prowadzić kontrole całego systemu logistycznego, zarówno w zakresie wydajności, jak również efektywności organizacji pracy magazynu oraz dostarczania przesyłek. Co najważniejsze, należy dokonać analizy polityki obsługi klienta.

Działanie modelu
Klient przede wszystkim chce mieć możliwość zakupienia towaru przez Internet i odebrania go w sklepie stacjonarnym lub też znalezienia konkretnego towaru na półce i zamówienia dostawy do domu. Chce również, przed zakupem, czy też w trakcie, zebrać opinie na forach internetowych. Priorytetem w takim przedsiębiorstwie jest integracja cyfrowych i fizycznych kanałów sprzedaży w jeden jednolity system dystrybucji wielu produktów, a także usług. Witryny internetowe muszą być dostosowane do wielu rodzajów urządzeń, w tym także przenośnych. Aby system omnichannelowy zadziałał w sposób poprawny, musimy na etapie wstępnych selekcji, zapewnić konsumentowi poczucie kontroli, co przekłada się na jego komfort w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie danego produktu przez Internet. Dialog z potencjalnym klientem jest szalenie ważny i powinien być prowadzony, w taki sposób, aby zachęcić go do odwiedzenia również tradycyjnego sklepu.
 

To może Cię zainteresować