Polecamy...

E-commerce zagrożeniem , czy szansą dla handlu?

6 Grudzień
2016

Czy właściwie jest e-commerce? Jest to nic innego jak handel elektroniczny. W celu zawarcia transakcji handlowej wykorzystywane są procedury oraz środki i urządzenia elektroniczne, takie jak: telefon stacjonarny, komórkowy, faks, Internet oraz telewizję. Najpopularniejsza metoda e-commerce jest handel internetowy, czyli sklepy internetowe, gdzie występują transakcje handlowe między sprzedającymi, a kupującymi. Czy handel elektroniczny może stanowić zagrożenie dla handlu tradycyjnego, czy też jest dla niego zagrożeniem?

Szansa dla handlu
Coraz tańszy i bardziej powszechny dostęp do Internetu oraz wzrastające zainteresowanie klientów zakupami w sieci, bez wątpienia otworzyły wiele możliwości rozwoju, nie tylko wielkim markom i gigantycznym przedsiębiorstwom, ale również lokalnym przedsiębiorcom i indywidualnym projektantom. Otwarcie sklepu internetowego nie niesie ze sobą tak wielkich kosztów, jak założenie sklepu stacjonarnego, oszczędza się na opłatach od wynajmu lokalu oraz zatrudnienia wielu pracowników. Jest to niezwykle istotna cecha dla samodzielnych businessmanów.

Domniemane zagrożenie
Może się wydawać, że dla właścicieli i zarządców centrów handlowych sprzedaż w sieci wiąże się z problemem obniżenia wyników finansowych, ponieważ towar zakupiony on-line, ale odbierany w sklepie stacjonarnym nie jest wliczany w obroty – co za tym idzie, nie stanowią przychodu dla właściciela centrum handlowego. Dlatego też, właściciele centrów handlowych są niekiedy zmuszeni połączyć sprzedaż regularną z dynamicznie rosnącym potencjałem handlu internetowego. Zagrożeniem dla właścicieli obiektów handlowych jest również pomniejszanie powierzchni sklepów. Powodem tego, jest przedstawienie pełnej oferty produktów na stronach internetowych (24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu) oraz dogodny system zamawiania, dostawy oraz zwrotu. Niektóre marki, już rezygnują z tak dużej ilości sklepów stacjonarnych na rzecz sprzedaży internetowej. Sklepy stacjonarne mają wówczas charakter showroomu, w którym klienci jedynie przymierzają i odbierają wcześniej zamówiony towar.

To może Cię zainteresować