Które owoce i warzywa należy jeść w czasie zimy?

W czasie zimy nasz układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo jednakże temu zapobiec dobrze się odżywiając. Zadbajmy o to, by w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Poniżej dowiecie się, które będą optymalne.

Nasz organizm ludzki wymaga właściwej ilości witamin, minerałów i innych niebezużytecznych czynników odżywczych, żeby porządnie funkcjonować. W czasie zimy ludzka wytrzymałość naturalnie się obniża, dlatego powinniśmy zatroszczyć się o należytą dietę, żeby nie doprowadzać do częstych przeziębień lub infekcji. Szczególną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, jakie obejmują wiele niezbędnych składników oraz witamin, jakie są w stanie nam wspomóc w zwiększaniu odporności.

Wbrew pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest właściwie ogromny. Warto nie zapominać o tym, aby wybierać artykuły, co do których mamy pełne przekonanie, że są właściwej jakości oraz pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców czy warzyw, które możemy odszukać w gigantycznych sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, i często pozbawione są istotnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy zatem produkty z pewnych źródeł.

Wybierajmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Warto wybierać te, jakie pochodzą z naszych rodzimych źródeł i zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zostały poddane żadnym syntetycznym procesom. Banany lub cytrusy także obejmują ważne wartości odżywcze, jednak powinniśmy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – by przetrwały transport muszą być spryskane wyjątkowymi substancjami antyseptycznymi.

Oprócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy poprzednio – wbrew pozorom nie tracą one swoich atutów odżywczych oraz smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Warto niemniej jednak dbać o to, by nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru czy soli.

Jeżeli chodzi o warzywa wybór też jest dosyć ogromny. W czasie zimy bardzo dobre będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a również warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich w samej rzeczy wiele ciekawych potraw i każdego dnia układać nowatorskie potrawy z ich uzupełnieniem. Warto pamiętać także o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają mnóstwo witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najpoprawniej jeżeli skorzystamy z osobistych przetworów.

Jeśli chodzi o owoce – strońmy od truskawek. W pewnych momentach mogą one pojawiać się na sklepowych półkach, jednakże z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy także pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych państw, a nieraz też uprawiane na sztucznych nawozach, przez co tracą one swoje wartości pożywne. Innym warzywem, z jakiego trzeba zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy tak właściwie jest jego rzeczywisty sezon.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *